شاید شما صاحب یک وب سایت فروشگاهی باشید؛ که هزینههای بسیاری برای راهاندازی آن صرف کردهاید و شاید تا الان سایتتان بازدید بسیار خوبی هم داشته است. اما موضوعی که خیلی مهم است ، این است که حتی یک فروش هم در وبسایتتان ثبت نشده است ، فکر می کنید علت ماجرا کجاست ؟! این یکی از بدترین مشکلاتی است که میتواند گریبانگیر کسب و کارهای اینترنتی شود.
این در حالی است که کاربر پس از یک کلیک بر روی تبلیغات نمایشی و بازدید از محصول مورد نظر از ادامه کار منصرف می شود . البته استراتژی بازاریابی شما یکی از اقدامات مهم شما محسوب می شود که مشخص می کند که معمولاً کاربران شما پس از اولین کلیک آیا روی پیوند دوم خواهند رفت و یا نه ؟ بر اساس فرمول مشخص شده : (کلیک / اقدامات = نرخ تبدیل ) این اجازه را به صاحب سایت می دهد که نسبت به استراژی خود یک برآوردی به دست بیاورد . هرچه میزان تبدیل شما بالاتر باشد ، میزان بازاریابی آنلاین شما نیز موفقیت آمیزتر خواهد بود.
اگر تجارت خود را می خواهید با بازاریابی دیجیتال توسعه دهید ، می توانید با استفاده از ردیابی تبدیلات کمپین بازاریابی ، استراتژی های بازاریابی خود را اصلاح کنید ، و اثربخشی آن را بهبود ببخشید و یا رفتارهای تعریف شده ای را در سبد تبلیغاتی خود بشناسید. همچنین با ابزار تجزیه و تحلیل وب و ردیابی تبدیل مناسب مانند Google Analytics ، می توانید تعداد بیشتری از بازدید کنندگان وب سایت خود را به مشتری تبدیل کنید.
نرخ تبدیل چیست؟
در دنیای بازاریابی ، هر یک از تبدیل ها در لحظه اتفاق می افتند و کاربر به راحتی به فراخوان شما پاسخ می دهد. این ممکن است به این معنی باشد که:
- مشاهده ایمیل های باز شده
- پر کردن فرم ثبت نام در وب سایتتان
- ثبت نام برای هدایا
- خرید یک محصول
از آنجا که هر تبدیل شخص ، کاربران شما را یک قدم به مشتری شدن نزدیک می کند ، شما با تلاش های بازاریابی و محتوای عمومی خود تا آنجا که ممکن است باید به تولیدات محتوای خود ادامه بدهید.
هرچه تعداد تبدیل سایت شما بیشتر باشد ، نرخ تبدیل آن به طور کلی بیشتر می شود. نرخ تبدیل تعداد کاربرانی را که به عنوان درصدی از کل کاربرانی که از سایت شما بازدید کرده اند ، تبدیل می کنند ، اندازه گیری می کند. هرچه نرخ تبدیل شما بیشتر باشد ، محتوای شما نیز موثرتر است.
محاسبه نرخ تبدیل شما
کشف نرخ تبدیل شما آسان است. تنها کاری که شما باید انجام بدهید این است که تعداد افرادی را که با یک محتوای خاص مانند ایمیل یا صفحه ای در وب سایت شما ارتباط برقرار می کنند ، بردارید و تعداد تبدیل را بر کل آن تقسیم کنید.
به عنوان مثال ، تصور کنید که شما فقط به صورت انبوه یک ایمیل ارسال کرده اید تا عرضه محصول جدید خود را به 10 هزار مشتری که قبلاً از شما خرید کرده اند ، اعلام کنید. از این 10 هزار گیرنده ایمیل ، 500 نفر برای ثبت نام در پیش سفارش کلیک کردند. نرخ تبدیل تجارت الکترونیکی شما در آن ایمیل 500 تقسیم بر 10،000 - 5٪ است.
نرخ تبدیل خوب چیست؟
نرخ تبدیل شما ، به عبارتی دیگر ، کارآیی محتوایی عمومی شما را نشان می دهد. اگر 6٪ از بازدید کنندگان وب سایت شما به لیست نامه های پستی شما بپیوندند یا خریدی انجام دهند ، وب سایت شما 6٪ موثر است.
اما نکته اینجاست: نرخ تبدیل "خوب" برای یک وب سایت بین 2 تا 5 درصد در همه صنایع است. همچنین نرخ تبدیل ویژه صنعت کاملاً متفاوت است.برخی از صنایع مانند تجهیزات صنعتی دارای وب سایت های با عملکرد بسیار ضعیفی هستند. برخی دیگر ، مانند آنهایی که خدمات الکترونیکی یا تجاری می فروشند ، متوسط نرخ تبدیل بالاتری دارند.
چرا نرخ تبدیل مهم است
برای تعیین میزان کارآیی و تلاش های بازاریابی باید بدانید که چه تعداد از افراد به آنها پاسخ می دهند. از آنجا که نرخ تبدیل تعداد پاسخ های مشتری را با تعداد کل مخاطبین مقایسه می کند ، یکی از معیارهای مفید و دقیق است.در مورد این موضوع فکر کنید که اگر ماه گذشته 50 نفر برای ثبت نام در لیست پستی خود دارید ، اولین خواسته شما احتمالاً جشن گرفتن و تعطیلات بعد از ظهر است.
اگر متوجه شوید که این 50 نفر از طرف بیش از 50،000 نفر از وب سایت شما بازدید کرده اند ، ممکن است در این پاسخ تجدید نظر کنید. این فقط نرخ تبدیل 1٪ است ، که واقعاً به این معنی است که باید شروع به تغییر محتوا کنید.
چگونه نرخ تبدیل خود را بهبود ببخشیم
نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که همه ما می توانیم بهتر شویم. و اگر می خواهید نرخ تبدیل خود را بهبود ببخشید ، می توانید بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) را امتحان کنید. به بیان ساده ، این بدان معنی است که ارزیابی کنید که چرا سایت یا محتوای شما تبدیل نمی شود و سپس چگونگی حل مشکل را بفهمید.
نکات بیشتر در مورد نرخ تبدیل
اگر مطمئن نیستید کدام عناصر را آزمایش کنید ، تلاش برای بالا بردن نرخ تبدیل شما می تواند بسیار سخت شود. در اینجا چند ایده وجود دارد که براساس الگوهای شناخته شده رفتار مصرف کننده قابل ذکر است.
مثلا با زبان دیگر می توانید از کاربران بسیاری دعوت به عمل بیاورید تا از سایت شما خرید کنند . مثلا با افعالی چون : "خرید" یا "پیوستن" ، می توانید بازدید کنندگان را به انجام خرید تحریک کنید. همچنین می توانید از فراخوانهای به عمل آمده به عنوان یک فرصت جدید استقبال کنید و هر یک از کاربران را تشویق به خرید کنید.
شروع به افزایش نرخ تبدیل خود کنید
شما فقط 1 فرصت برای ایجاد اولین برداشت خوب دارید. آن هم وقتی است که تفاوت بین نگه داشتن یا از دست دادن مشتری های خود را خوب درک کنید . این ماجرا زمانی اتفاق می افتد که شما اطلاعات سازنده ای از مخاطبان و کاربران خود به دست آورده باشید .
دیدگاهتان را بنویسید